De viktigaste hjälpavsnitten vid Matterhorn:

Returpolicy hos Mattehorn

Vi vill tacka dig för det förtroende du ger oss genom att arbeta med Matterhorn wholesale. Vår prioritet är kundnöjdhet, och därför erbjuder vi möjligheten att returnera produkter för utvalda varumärken. Innan du går vidare med en retur uppmanar vi dig starkt att läsa vår returpolicy noggrant.
Observera att returtjänsten endast är tillgänglig för specifika varumärken och måste aktiveras i ditt kundkonto. Vänligen se till att villkoren för returer är uppfyllda så att processen löper smidigt och utan problem. Se vår fullständiga returpolicy för ytterligare information.

Vill du kunna returnera produkter? Läs följande regler noggrant.

Returpolicy på Matterhorn

Returer av varor

Ny returservice på Matterhorn

På Matterhorn erbjuder vi returer för utvalda varumärken som en extra betald tjänst. Listan över varumärken för vilka returer är tillgängliga och de detaljerade villkoren för returer kan ses nedan. För att kunna använda denna tjänst måste vi aktivera den i ditt konto. När den är aktiverad kommer du att kunna returnera produkter som beställts från Matterhorn från och med den dag tjänsten aktiveras.

Returer ska adresseras till:
Matterhorn Moda Sp. z o.o.
ul. Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Poland

Villkor för returer för enskilda varumärken

Märke Tid för retur Returavgift för 1 vara Förskottsbetalningen vid köp Max dagar för att fortsätta
Ava 45 days € 0.00 6% 45 days
Gaia 45 days € 0.00 6% 45 days
Madora 45 days € 0.00 6% 45 days
DKaren 45 days € 0.00 6% 45 days
Wolbar 45 days € 0.00 6% 45 days
Obsessive 45 days € 0.00 6% 45 days
Livia Corsetti Fashion 45 days € 0.00 6% 45 days
Irall 45 days € 0.00 6% 45 days
Eldar 45 days € 0.00 6% 45 days
Etna 45 days € 0.00 6% 45 days
Lorin 45 days € 0.00 6% 45 days
Anais 45 days € 0.00 6% 45 days
Nife 30 days € 2.90 0% 45 days
Nipplex 45 days € 0.00 6% 45 days
Julimex 45 days € 0.00 6% 45 days
Figl 90 days € 1.90 0% 45 days
L&L collection 45 days € 0.00 6% 45 days
Marko 45 days € 0.00 6% 45 days
Gorsenia Lingerie 45 days € 0.00 6% 45 days
IVON 30 days € 1.90 0% 45 days
awama 40 days € 3.90 0% 45 days
Babell 45 days € 0.00 6% 45 days
Babella 45 days € 0.00 6% 45 days
Donna 45 days € 0.00 6% 45 days
Esotiq 45 days € 0.00 6% 45 days
Henderson 45 days € 0.00 6% 45 days
Moe 40 days € 2.90 0% 45 days
Cornette 45 days € 0.00 6% 45 days
Katrus 90 days € 1.90 0% 45 days
Rue Paris 45 days € 3.90 0% 45 days
Infinite You 60 days € 3.90 0% 45 days
M-Max 45 days € 0.00 6% 45 days
Ewlon 45 days € 0.00 6% 45 days
Demi Saison 45 days € 0.00 6% 45 days
Inello 60 days € 1.90 0% 45 days
Gabidar 45 days € 0.00 6% 45 days
Angels Never Sin 45 days € 0.00 6% 45 days
Numoco 45 days € 3.90 0% 45 days
Sensis 45 days € 0.00 6% 45 days
Ewana 45 days € 0.00 6% 45 days
Venaton 90 days € 1.90 0% 45 days
Dorota 45 days € 0.00 6% 45 days
PeeKaBoo 30 days € 1.90 0% 45 days
BeWear 40 days € 2.90 0% 45 days
Taro 45 days € 0.00 6% 45 days
Julimex Lingerie 45 days € 0.00 6% 45 days
Art of polo 45 days € 0.00 6% 45 days
De Lafense 45 days € 0.00 6% 45 days
Dorota 45 days € 0.00 6% 45 days
Stylove 40 days € 2.90 0% 45 days
Lenitif 90 days € 1.90 0% 45 days
Julimex Shapewear 45 days € 0.00 6% 45 days
BE Knit 45 days € 2.90 0% 45 days
Aruelle 45 days € 0.00 6% 45 days
Atlantic 45 days € 0.00 6% 45 days
Makover 40 days € 2.90 0% 45 days
Alpha Male 45 days € 0.00 6% 45 days
Merribel 45 days € 0.00 6% 45 days
Lapinee 45 days € 0.00 6% 45 days
Vittoria Ventini 45 days € 0.00 6% 45 days
Momenti Per Me 45 days € 0.00 6% 45 days
Och Bella 45 days € 3.90 0% 39 days
Relevance 45 days € 3.90 0% 39 days
By Sally Fashion 45 days € 3.90 0% 45 days
Italy Moda 45 days € 3.90 0% 39 days
Ex Moda 45 days € 3.90 0% 39 days
NM 45 days € 3.90 0% 45 days
Yups 45 days € 3.90 0% 45 days
Numero 45 days € 3.90 0% 45 days
Lakerta 45 days € 3.90 0% 39 days
Rue Paris 45 days € 3.90 0% 39 days
AT 45 days € 3.90 0% 45 days
Pole&Pole 45 days € 3.90 0% 45 days
Fame 45 days € 3.90 0% 45 days
BFG 45 days € 3.90 0% 39 days
Sublevel 45 days € 3.90 0% 39 days
Fancy 45 days € 3.90 0% 39 days
Xsapienza 45 days € 3.90 0% 45 days
Stitch&Soul 45 days € 3.90 0% 45 days
T!SSI 45 days € 0.00 6% 45 days
EM 45 days € 3.90 0% 45 days
MBM 45 days € 3.90 0% 45 days
Steven 45 days € 0.00 6% 45 days
Coco Angelo 45 days € 3.90 0% 45 days
Factory Price 45 days € 3.90 0% 39 days
Badu 45 days € 3.90 0% 39 days
Calben 45 days € 3.90 0% 39 days
PRIMO 30 days € 2.90 0% 45 days
Badustore 45 days € 3.90 0% 45 days
Cana 45 days € 0.00 6% 45 days
Bella Misteria 45 days € 0.00 6% 45 days
Ax Paris 30 days € 1.90 0% 45 days
Solea 30 days € 2.90 0% 45 days


Varumärken som INTE omfattas av returtjänsten.

Märke
Axami
Mat
Gorteks
Kostar
Lupo Line
Vena
Heppin
MKM
4F
Gatta
Makadamia
YourNewStyle
Tessita
Piccolo Meva
Kamea
Vestiva
Rossli
7heaven
Zoki
Kalimo
Cabba
Numinou
Fiore
Unikat
Roksana
Morimia
Luna
Jersa
MissO
Betina
Enfin
Key
Pierre Cardin
Wadima
SoftLine Collection
Leinle
Annes
Bicotone
Verosoft
Barontex
Hajdan
La Aurora
Amour
Hot in here
Fresh Made
Karko
Roco Fashion
Galanter
More
Step in style
By o la la
LeMonada
Teyli
Marselini
Casmir
Glossy
Barbara Lingerie
With You
LaBalancia


Hur vi redovisar avgifter relaterade till returer

Hur vi drar av returavgifter

Om vi aktiverar returer på ditt konto, för vissa av de varumärken som erbjuder returer, kommer vi att ta ut en avgift i förskott. I det här fallet kan du returnera produkter utan extra kostnad. Detta är en form av returförsäkring som ger bekvämlighet och förutsägbara kostnader. För andra varumärken debiteras avgifter för varje accepterad retur istället för en förskottsavgift. retur. Om du till exempel köper en produkt för 50 euro och returavgiften är 2 euro, debiteras en avgift på Ditt Matterhorn-konto kommer att återbetalas 48 €.

Tidsfrister för avkastning

Sista dag för returnering av varor

Vi måste ha fått din retur inom en viss tid efter att varan har skickats till dig eller din kund. Tidsgränsen för returer beror på de enskilda varumärkena. Efter denna tidsfrist kan returen inte godtas och varan blir din egendom. Den kan skickas tillbaka till dig eller till din kunds adress - returkostnad enligt vår fraktprislista.

Den returnerade produktens skick

I vilket skick måste produkterna vara

För att vi ska kunna acceptera retur av en vara får den inte ha några tecken på användning eller skada och ska vara förpackad så nära som möjligt det sätt som den levererades på. Produkter som är smutsiga eller har en märkbar lukt av slitage kommer inte att accepteras. I så fall skickas de tillbaka till dig eller till din kunds adress. Kostnaden för att returnera varorna kommer att debiteras enligt vår standardleveransprislista.

Du kommer att få ett meddelande så snart vi har mottagit returen, där vi informerar dig om produktens skick är lämpligt, så att du snabbt kan meddela din kund om situationen om det behövs.

Steg för steg

Hur ser hela returproceduren ut?

Om du själv skickar tillbaka varan till oss:
  • Deklarera en produktretur i administrationspanelen; du hittar den enkelt genom att använda artikelsökaren. Om du inte hittar en artikel som ska returneras eller om det inte finns någon knapp "Deklarera retur" betyder det att produkten inte kan returneras.
  • När du har deklarerat dina returer ska du skriva ut rapporten för den aktuella dagen - lägg den i paketet med de returnerade produkterna och skicka det till vår adress.
  • När vi har mottagit dina returer kommer vi att informera dig via e-post om eventuella förändringar i statusen för varje produkt.
  • Om produkten avvisas i något skede kommer vi att informera dig om detta och lägga produkten åt sidan för att skickas tillbaka till dig.
  • Om produkten godkänns kommer vi att justera momsfakturan och din ursprungliga order i slutet. Vi lägger också till en eventuell returavgift, som vi reglerar i slutet av månaden.
  • Från och med denna tidpunkt kommer ditt saldo hos grossisten att öka med värdet av de returnerade produkterna minus returavgiften. Du kan använda din överbetalning för framtida beställningar eller begära ett uttag.
Om varorna skickas tillbaka av din kund:
  • Skriv vårt ordernummer på returblanketten till kunden, så blir det lättare för oss att hitta det. Be också att få paketet skickat till vår adress.
  • När vi tar emot en retur från din kund får du ett e-postmeddelande om huruvida vi har accepterat eller avvisat returen. Detta är en signal till dig om att din kund har skickat tillbaka varan. Du bör göra upp med honom på egen hand.
  • Om produkten avvisas i något skede kommer vi att informera dig om detta och lägga produkten åt sidan för att skickas tillbaka till dig.
  • Om produkten godkänns kommer vi att justera momsfakturan och din ursprungliga order i slutet. Vi lägger också till en eventuell returavgift, som vi reglerar i slutet av månaden.
  • Från och med denna tidpunkt kommer ditt saldo hos grossisten att öka med värdet av de returnerade produkterna minus returavgiften. Du kan använda din överbetalning för framtida beställningar eller begära ett uttag.


Vem skickar tillbaka returen

Kan kunden skicka tillbaka produkten direkt till Matterhorn?

Ja, vi kan ta emot paket direkt från dina kunder. Vi gör då den första bedömningen av produkterna på egen hand. Det är dock nödvändigt för kunden att inkludera ordernumret från Matterhorn-grossisten i paketet. Gör detta nummer tillgängligt för kunden på returformuläret. Detta gör det möjligt för oss att snabbt identifiera produkten. Vi kommer att informera dig via e-post om att vi har mottagit returen från din kund och om den har accepterats för vidare bearbetning eller avvisats, så att du kan se vilka beställningar som har returnerats.

Vad händer om Matterhorn avvisar återlämnandet?

Om din retur nekas kommer vi att fråga dig vad vi ska göra med de returnerade varor som inte kan återbetalas. Vi kanske inte accepterar returen om:
  • produkten inte uppfyller villkoren för retur (t.ex. den maximala returperioden har löpt ut, produkten är inte berättigad till retur),
  • produkten visar tecken på användning eller är skadad
I sådana situationer kommer vi omedelbart att informera dig om produktens status och fråga dig om produkten ska returneras till dig eller skickas tillbaka till butiken. Varje försändelse debiteras enligt vår prislista för leverans. Vi kan komma att skicka paket med returer till din adress i bulk från tid till annan.

Vanliga frågor om returer

Hur ser hela returproceduren ut?

Till vilken adress ska produkterna returneras?

Returer måste levereras på den returnerande partens bekostnad till adressen:

Matterhorn Moda Sp. z o.o.
ul. Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Poland

Ska vi lägga till en returetikett i paketet?

Vi fäster inte någon returetikett på paketen. Produkter måste skickas tillbaka till oss på din egen bekostnad.

Hur kontrollerar jag om jag kan returnera en vara?

Genom att deklarera retur av en vara i administrationspanelen kontrollerar du samtidigt om den vara du vill returnera kan returneras.

Vad ska ingå i paketet med de returnerade varorna?

Om du är den som skickar varorna till oss, vänligen deklarera returerna i kundpanelen i Matterhorn-grossisten först och skriv sedan ut en rapport för de returnerade produkterna. På så sätt kan du snabbt identifiera varorna.

Hur hanteras en retur som beror på att kunden inte har hämtat ut paketet?

Vi behandlar beställningar som betalats och skickats som sålda varor. Därför, när en kund av någon anledning inte har hämtat ut paketet och det har returnerats till Matterhorn, kan vi behandla en sådan order automatiskt som en retur av varorna med avdrag för tillhörande avgifter. Om produkten inte kan returneras kan vi skicka den på nytt till kunden eller skicka tillbaka den till din företagsadress. Vi debiterar leveranskostnaden enligt vår prislista, som för billigast möjliga paket till destinationslandet. Retur av ett paket som inte hämtats ut medför extra kostnader för Matterhorn. Om returen inte beror på ett adressfel från vår sida debiteras du en returavgift på 5 euro per paket. Denna avgift faktureras en gång per månad tillsammans med avgifter för returer etc.

När kommer jag att få ersättning?

Avvecklingstiderna varierar från varumärke till varumärke och finns i tabellen med returvillkor. Den beräknas från det ögonblick då vi accepterar returen för behandling (när vi hämtar ut paketet med de returnerade varorna).

Utveckla din verksamhet internationellt

Gör det enkelt att skicka globalt med Matterhorn! Vår plattform stöder kataloger på upp till 14 språk, så att du kan nå kunder över hela världen. Låt oss ta hand om allt och lita på att ditt paket når slutkunden snabbt och säkert.

Dropshipping till Storbritannien, USA, Kanada, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Österrike, Belgien, Danmark, Portugal, Förenade Arabemiraten och många fler länder runt om i världen!