De viktigaste hjälpavsnitten vid Matterhorn:

Matterhorn Wholesale - hjälpcenter

Vilka vi är - om Matterhorn

Matterhorn Moda Sp. z o.o. är en välkänd leverantör av högkvalitativa damkläder, skor, underkläder och modeaccessoarer. Vår historia går tillbaka till 2006, då vi började på klädmarknaden med fokus på att erbjuda de bästa produkterna av europeiskt ursprung.

Redan från början har vårt mål varit att förse våra kunder med produkter som inte bara utmärker sig genom sitt attraktiva utseende utan också genom sitt utmärkta utförande. Vi förlitar oss på europeiska tillverkare som uppfyller de högsta produktionsstandarderna, vilket gör att vi kan garantera att våra kunder blir nöjda med sina inköp.

Vi är specialiserade på affärsmodellen dropshipping, som gör det möjligt för våra partners att sälja utan att lagerhålla produkter. Det gör att våra kunder kan fokusera på marknadsföring och försäljning, medan vi tar hand om resten - från orderplockning till packning och leverans.

Förutom dropshipping erbjuder vi även traditionell grossistverksamhet och anpassar vårt erbjudande till olika kunders behov - från små boutiquer till stora butikskedjor. Vår flexibilitet och vårt individuella förhållningssätt till varje kund gör att vi kan etablera långsiktiga och fruktbara partnerskap.

Vi skickar våra produkter över hela världen, vilket gör vårt sortiment tillgängligt för kunder från världens alla hörn. Tack vare vår effektiva logistik och vårt samarbete med välrenommerade kurirföretag kan vi garantera snabba och säkra leveranser.

Tack för det förtroende som våra kunder har visat oss genom åren. Vi är stolta över vad vi har uppnått och strävar ständigt efter att förbättra våra tjänster för att möta förväntningarna hos även de mest krävande kunderna. Vi inbjuder dig att arbeta med Matterhorn Moda Sp. z o.o. och bli en av våra nöjda partners.

Kontakta oss och företagsinformation

Du är välkommen att kontakta oss via e-post på valfritt språk. Vi strävar efter att svara snabbt på alla frågor eller problem.
Telefonkontakt
Om du kontaktar oss via telefon kan du tala med oss på engelska och polska. Vår hjälplinje är tillgänglig på vardagar från 9:00 till 15:00 centraleuropeisk tid (UTC+1).


Vi ser fram emot dina frågor och är redo att hjälpa dig!




Matterhorn Moda Sp z o.o.
ul. Katowicka 51


41-400 Myslowice, Poland

NIP/VAT UE: PL8961552779
REGON: 364871017

email: [email protected]

Technical support: [email protected]

Phone: +48 503 503 875
(Available 9:00 – 15:00 GMT+1)

Villkor och anvisningar

Villkor och anvisningar

Att göra en beställning på Matterhorn Wholesalers webbplats innebär att köparen godkänner följande villkor för samarbete.

Matterhorn är en grossist (nedan kallad: Grossisten) och säljer produkter endast till affärsenheter och självständiga återförsäljare. Beställaren (nedan kallad köparen) förklarar att han / hon utför denna åtgärd på uppdrag av och till förmån för affärsenheten. Försäljningen på webbplatsen Matterhorn Wholesale omfattas inte av konsumenträttsliga bestämmelser. Ägaren till Matterhorn Wholesaler är företaget Matterhorn Moda Sp z o.o. med huvudkontor i Mysłowice, Katowicka Street 51, Polen. Skatteidentifikationsnummer (TIN): 8961552779, moms EU: PL 8961552779 REGON: 364871017.

Lägga en order

Köparen kan göra en beställning manuellt på Matterhorns webbplats eller automatiskt via API. Grossisten kräver ingen minsta orderkvantitet. Vid beställning är Köparen skyldig att tillhandahålla fakturerings- och leveransuppgifter (inklusive företagets namn och det korrekta moms EU-numret för enheter baserade i Europeiska unionen). Om leveransadressen och faktureringsadressen är olika ska detta anges i fältet "Ytterligare information". Fakturan kommer att utfärdas på grundval av uppgifter som tillhandahålls av köparen. Grossisten ansvarar inte för fel som beror på systemfel eller fel som uppstår i samband med kommunikation mellan köparen och Grossistens servrar. Grossisten ansvarar inte för felaktiga uppgifter som köparen lämnar i samband med beställningen. I synnerhet kan fraktkostnader, momssats eller pris på varor inte betraktas som slutgiltiga och kan korrigeras. Köparen är skyldig att förse grossisten med en korrekt e-postadress och mobiltelefonnummer under kassaprocessen. Misslyckade leveranser av beställningar utan denna information kan inte kompenseras. Grossisten förbehåller sig rätten att vägra att fullfölja beställningen eller en del av beställningen. Om en beställd produkt inte är tillgänglig vid den tidpunkt då beställningen slutförs, förser grossisten köparen med tillgängliga produkter bland de beställda, och penningbeloppet för den otillgängliga produkten, som redan har betalats för, överförs i form av en överbetalning till köparens betalningsbalans. Överbetalningen kan användas av Köparen för en nästa beställning. På begäran av köparen, adresserad i skriftlig form, kommer överbetalningen att återbetalas till köparen på ett sätt som överenskommits mellan grossisten och köparen. Som standard kommer återbetalningen att genomföras på samma sätt som den ursprungliga betalningen. Köparen är skyldig att övervaka sin order i kundpanelen på grossistens webbplats. All information om produktbrister kommer att visas i denna kundpanel. Varorna beställs efter att ha tryckt på knappen "BESTÄLL" på grossistwebbplatsen och innan alla nödvändiga uppgifter har lämnats in. Genom att göra en beställning ger köparen också grossisten tillstånd att behålla köparens personuppgifter i grossistens databas. Uppgifterna kommer endast att användas för att fullgöra beställningen och för marknadsföringsändamål.

Produkter och webbplatsinnehåll

Sortimentet som erbjuds av grossisten är helt nytt. Det kommer från lagliga källor och är fritt från defekter. Grossisten har gjort allt för att säkerställa att beskrivningar och foton av produkter i vår butik har kontrollerats, men vi ansvarar inte för ändringar som gjorts av tillverkarna och beskrivningsfel. Eventuella prisändringar beror på ändringar i tillverkarnas priser. Grossisten ger köparen tillgång till integrationsfiler: XML-, CSV- och Excel-format. Dessa filer innehåller följande information: produkt-ID-nummer, lagertillgänglighet, beskrivning på 11 språk (polska, engelska, franska, tyska, nederländska, rumänska, italienska, ungerska, ryska, tjeckiska och slovakiska), länk till foton, priser (exklusive moms). Grossisten ger Köparen tillgång till API-dokumentation. Grossisten ansvarar inte för teknisk assistans.

Handläggningstid och leverans

Den normala handläggningstiden är 1-5 arbetsdagar. Den tid som krävs för att slutföra beställningen av en viss produkt anges i varukorgen och i den XML-fil som finns tillgänglig på webbplatsen. Leveransen tar ytterligare ett par dagar. Därför är mottagningstiden = behandlingstid + leveranstid. Av skäl som ligger utanför Grossistens kontroll, t.ex. ogiltig adress, tullklareringsprocedurer eller andra orsaker, kan leveranstiden ta längre tid. Grossisten påbörjar behandlingen av varje beställning efter att ha mottagit betalningen. Vid betalning via banköverföring kan köparen skicka grossisten en bekräftelse på betalningen för att påskynda behandlingen av en beställning. Produkterna reserveras efter att betalningen har krediterats grossistens konto. Grossisten tillåter inte avbokning av en beställning eller ändringar av en beställning när betalningen har krediterats Grossistens konto. Grossisten erbjuder följande leveransmetoder: GLS, Fedex Economy, Fedex Priority och Global Express, som är ett nederländskt postföretag. Valet av leveransmetoder är olika beroende på land. Fraktsedlarna innehåller grossistens uppgifter (företagets namn, leveransadress och telefonnummer). Innan paketet hämtas ut är köparen skyldig att kontrollera att förpackningen inte har skadats under transporten. Köparen bör särskilt vara uppmärksam på skicket på de band eller förseglingar som fästs på försändelsen. Om paketet är skadat eller om förseglingarna (tejpen) är brutna ska köparen inte ta emot paketet och göra en skadeanmälan i närvaro av transportören samt kontakta grossisten så snart som möjligt för att klargöra saken. Kontroll av paketet vid leverans är en nödvändig förutsättning för att beakta eventuella krav från köparen för skada eller rån av försändelsen under transporten. Produktgarantierna omfattar inte mekaniska skador som orsakas av yttre faktorer. Köpare från länder utanför EU är skyldiga att betala tull och en tullklareringsavgift i destinationslandet, så kallad importtullklareringsavgift. Om köparen vägrar att betala dem i destinationslandet bör han eller hon vara medveten om att grossisten inte tar något ansvar för det. Om en sådan beställning returneras kommer Grossisten inte att återbetala de kostnader som uppkommit för Köparen. För ytterligare information bör köparen kontakta sitt lokala tullkontor.

Betalningsvillkor och priser

Alla priser som anges på Matterhorn Wholesales webbplats är grossistnettopriser (de inkluderar inte moms). Den utfärdade momsfakturan bifogas försändelsen eller finns tillgänglig för nedladdning på grossistens webbplats. Grossisten utfärdar inte samlingsfakturor. En separat faktura utfärdas för varje beställning. Grossisten accepterar betalningar med kreditkort, banköverföring eller PayPal.

Returpolicy för produkter

Grossisten tar inte emot returer. Inköp hos Matterhorn Grossist är inte konsumentförsäljning och gäller inte för konsumenterna. Endast affärsenheter eller självständiga återförsäljare av något slag får göra ett köp. Därför kan beställningarna inte returneras.

Vi accepterar inte returer enligt konsumentlagstiftningen eftersom vi hanterar B2B-försäljning. Vi erbjuder dock en returtjänst, vars villkor du kan läsa om i hjälpavsnittet.

Endast skadade produkter är föremål för byte. Köparen är skyldig att kontakta grossisten skriftligen inom 48 timmar efter mottagandet av paketet. Köparen är skyldig att returnera en sådan produkt till grossisten och grossisten måste ta emot en sådan retur inom 7 arbetsdagar från det datum då grossisten informerades om ett sådant problem. Alla returer ska skickas till följande adress:

MATTERHORN MODA SP Z O.O.

51 KATOWICKA

41-400 MYSLOWICE, POLEN

Köparen är skyldig att beskriva den defekta produkten i detalj och bifoga foton som visar skadan inom 48 timmar efter mottagandet av paketet. Alla returkostnader och tullavgifter ska betalas av köparen om inte annat anges. Grossisten accepterar inte klagomål, returer eller utbytesförfrågningar från kunder som är kunder hos köparen. Grossisten är inte skyldig att återbetala köparen i följande fall: returen saknar en detaljerad beskrivning av skadan, originalförpackningen (skokartong, dammtät påse) saknas eller är skadad, ordernummer saknas, returen är obehörig, returfristen har löpt ut. Återbetalningen sker i form av kreditering på köparens konto inom högst 7 arbetsdagar från det att grossisten mottagit produkten. Denna kredit dras sedan automatiskt av när en ny order läggs. Om Köparen inte vill använda pengarna vid nästa beställning, är Grossisten skyldig att återbetala pengarna med samma betalningsmetod som den ursprungliga betalningen gjordes med. Köparen är skyldig att noggrant läsa informationen om samarbetsvillkoren som har lagts ut på Matterhorns webbplats. Om du har några ytterligare frågor, vänligen kontakta oss: [email protected].

Garanti

I enlighet med artikel 558 § 1 i Republiken Polens civillag är säljarens ansvar enligt garantin för fel i varor uteslutet.

Köp nu betala senare-alternativ

På webbshoppen matterhorn-wholesale.com är det möjligt att betala för de köpta varorna inte omedelbart utan vid ett senare tillfälle. Vi tillhandahåller detta med hjälp av en extern finansiell partner, PastPay Europe Sp. z o.o. (PastPay) genom sin betalningsmetod som heter PastPay. I detta fall, om du väljer PastPay som betalningsmetod i kassan och PastPay åtar sig att finansiera den givna transaktionen, kommer PastPay att köpa fakturan som utfärdats av tjänsteleverantören till dig, därför kommer den att köpa tjänsteleverantörens fordran mot dig och betala fakturavärdet till tjänsteleverantören istället för dig. I sådana fall innehåller fakturan som utfärdats av tjänsteleverantören redan de unika juridiska egenskaperna i systemet och all nödvändig information. Det är VIKTIGT att efter överlåtelsen av fakturan kvarstår din betalningsskyldighet gentemot PastPay, som endast kan betalas till det bankkontonummer för PastPay som anges på fakturan. Du måste fullgöra din betalningsskyldighet senast på fakturans förfallodag, annars debiteras en schablonavgift på 40 euro. Genom att använda PastPay samtycker du till att dina kontaktuppgifter (namn, e-postadress, telefonnummer) vidarebefordras till PastPay. Detta är i första hand nödvändigt för att vi ska kunna skicka dig den information och de meddelanden som är nödvändiga för bidraget och betalningsprocessen. Du kan hitta PastPays integritetspolicy här. I händelse av att PastPay inte åtar sig att finansiera den givna transaktionen är denna betalningsmetod inte tillgänglig - naturligtvis har du fortfarande möjlighet att göra köpet, vänligen välj en annan betalningsmetod i ett sådant scenario.

Integritetspolicy

Personuppgiftsansvarig

Personuppgiftsansvarig i den mening som avses i artikel 4.7 i Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter och om upphävande av direktiv 95/46/EG (allmän dataskyddsförordning) är Matterhorn Moda Sp. z o.o. med säte på ul. Katowicka 51, 41-400 Mysłowice, NIP: PL8961552779.

Kontaktuppgifter till den personuppgiftsansvarige

Telefonnummer: +48 503 503 875

E-postadress: [email protected]

Principer för dataskydd

Den personuppgiftsansvarige ska, i enlighet med artikel 32.1 i dataskyddsförordningen, respektera principen om skydd av personuppgifter och vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att förhindra oavsiktlig eller olaglig förstöring, förlust, ändring, obehörigt röjande av eller obehörig åtkomst till personuppgifter som behandlas inom ramen för dess verksamhet.

Frivilligt tillhandahållande av uppgifter

Det är frivilligt att lämna personuppgifter, men det är nödvändigt för att samarbeta med och/eller ingå avtal med den personuppgiftsansvarige.

Omfattning av behandlade personuppgifter

Den personuppgiftsansvarige behandlar personuppgifter i form av identifieringsuppgifter (för- och efternamn, företagsnamn), adressuppgifter, skatteregistreringsnummer och andra registreringsnummer, kontaktuppgifter (e-postadress, telefonnummer) och kontaktpersoners identifieringsuppgifter.

Syfte och grund för behandling av personuppgifter

Den personuppgiftsansvarige behandlar personuppgifter för följande ändamål:

  • förberedelse av ett kommersiellt erbjudande som svar på en kunds intresse, vilket är ett berättigat intresse för den personuppgiftsansvarige (artikel 6.1 f i RODO);
  • tillhandahållande av elektroniska tjänster via portalen, på grundval av det avtal som ingåtts (artikel 6.1 b i RODO);
  • Hantering av klagomålsprocessen, på grundval av den skyldighet som åläggs den personuppgiftsansvarige i samband med tillämplig lagstiftning (artikel 6.1 c i RODO);
  • Redovisning - avser utfärdande och mottagande av redovisningshandlingar, på grundval av skattelagstiftningen, inklusive lagen av den 29 september 1994 om redovisning och lagen av den 11 mars 2004 om skatt på varor och tjänster (artikel 6.1 c i DPA);
  • arkivering av uppgifter för att kunna fastställa, utreda eller försvara anspråk eller för att kunna bevisa fakta, vilket är ett berättigat intresse för den personuppgiftsansvarige (artikel 6.1 f i RODO);
  • kontakt via telefon eller e-post, i synnerhet som svar på förfrågningar som gjorts till den personuppgiftsansvarige, vilket är ett berättigat intresse för den personuppgiftsansvarige (artikel 6.1 f i dataskyddsförordningen);
  • för att skicka teknisk information om driften av portalen och de tjänster som kunden använder, vilket är ett berättigat intresse för den personuppgiftsansvarige (artikel 6.1 f i RODO);
  • marknadsföring av den personuppgiftsansvariges egna produkter, vilket är ett berättigat intresse för den personuppgiftsansvarige (artikel 6.1 f i RODO) eller på grundval av förhandsgodkännande (artikel 6.1 a i RODO).

Mottagare av uppgifter. Överföring av uppgifter till tredje part

Mottagare av personuppgifter som behandlas av den personuppgiftsansvarige kan vara enheter som samarbetar med den personuppgiftsansvarige när det är nödvändigt för att fullgöra ett avtal som ingåtts med den registrerade. Mottagarna av uppgifterna kan också vara underleverantörer - enheter vars tjänster används av den personuppgiftsansvarige för behandling av uppgifter, t.ex. bokföringsbyråer, advokatbyråer, enheter som tillhandahåller IT-tjänster (inklusive värdtjänster). Den personuppgiftsansvarige kan vara skyldig att lämna ut personuppgifter på grundval av tillämplig lagstiftning, särskilt till organ eller institutioner som har rätt att ta emot dem.

Personuppgifter kan överföras till enheter utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet, dvs. Google LLC som leverantör av Google Analytics och Google AdWords på grundval av relevanta rättsliga skyddsåtgärder, som är de standardavtalsklausuler för skydd av personuppgifter som godkänts av Europeiska kommissionen.

Period för bevarande av personuppgifter

Den personuppgiftsansvarige ska lagra personuppgifter under den tid som avtalet med den registrerade gäller och, efter det att avtalet har upphört, under den tid som krävs för att göra gällande anspråk med anknytning till avtalet och för att fullgöra skyldigheter som följer av tillämplig lagstiftning, dock inte längre än preskriptionstiden enligt bestämmelserna i civillagen. Administratören ska lagra personuppgifter som finns i bokföringshandlingar (t.ex. fakturor) under den period som anges i bestämmelserna i mervärdesskattelagen och bokföringslagen. Administratören ska lagra personuppgifter som behandlas för marknadsföringsändamål under en period av tio år, men inte längre än till dess att samtycket till databehandling återkallas eller invändningar mot behandlingen görs. Administratören ska lagra personuppgifter för andra ändamål än de som anges i punkterna 1-3 under en period av 3 år, såvida inte samtycket till databehandling har återkallats tidigare och databehandlingen inte kan fortsätta på någon annan grund än den registrerades samtycke.

Den registrerades rättigheter

Varje registrerad har rätt till detta:

  • tillgång - för att få bekräftelse från den personuppgiftsansvarige om huruvida hans eller hennes personuppgifter behandlas. Om en persons uppgifter behandlas har han eller hon rätt att få tillgång till dem och få följande information: ändamålen med behandlingen, kategorierna av personuppgifter, information om de mottagare eller kategorier av mottagare till vilka uppgifterna har lämnats eller kommer att lämnas ut, perioden för lagring av uppgifter eller kriterierna för att fastställa den, rätten att begära rättelse, radering eller begränsning av behandlingen av personuppgifter som den registrerade har rätt till och att invända mot sådan behandling (artikel 15 i RODO);
  • att få en kopia av uppgifterna - för att få en kopia av de uppgifter som behandlas är den första kopian kostnadsfri och för efterföljande kopior får den personuppgiftsansvarige ta ut en rimlig avgift baserad på administrativa kostnader (artikel 15.3 i RODO);
  • Rättelse - att begära rättelse av felaktiga personuppgifter eller komplettering av ofullständiga uppgifter (artikel 16 i RODO);
  • radering - att begära radering av dina personuppgifter om den personuppgiftsansvarige inte längre har någon rättslig grund för behandlingen eller om uppgifterna inte längre är nödvändiga för ändamålen med behandlingen (artikel 17 i RODO);
  • begränsning av behandling - att begära begränsning av behandling av personuppgifter (artikel 18 RODO) när:
    • den registrerade ifrågasätter personuppgifternas riktighet - under en period som gör det möjligt för den personuppgiftsansvarige att kontrollera uppgifternas riktighet,
    • behandlingen är olaglig och den registrerade motsätter sig att uppgifterna raderas och i stället begär att användningen av dem begränsas,
    • den personuppgiftsansvarige inte längre behöver uppgifterna, men de behövs av den registrerade för att fastställa, göra gällande eller försvara ett anspråk,
    • den registrerade har invänt mot behandlingen - till dess att det har fastställts om den personuppgiftsansvariges berättigade skäl väger tyngre än den registrerades berättigade skäl;
  • dataportabilitet - att i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format få de personuppgifter som rör honom eller henne och som han eller hon har lämnat till den personuppgiftsansvarige, och att begära att dessa uppgifter skickas till en annan personuppgiftsansvarig om uppgifterna behandlas på grundval av den registrerades samtycke eller ett avtal som ingåtts med honom eller henne och om uppgifterna behandlas automatiserat (artikel 20 i RODO);
  • att invända - att invända mot den personuppgiftsansvariges behandling av hans/hennes personuppgifter för berättigade ändamål av skäl som hänför sig till hans/hennes särskilda situation, inbegripet profilering. I detta fall ska den personuppgiftsansvarige bedöma om det finns tvingande berättigade skäl för behandlingen som väger tyngre än den registrerades intressen, rättigheter och friheter, eller skäl för att fastställa, göra gällande eller försvara anspråk. Om den registrerades intressen enligt bedömningen väger tyngre än den personuppgiftsansvariges intressen, är den personuppgiftsansvarige skyldig att upphöra med behandlingen för dessa ändamål (artikel 21 i dataskyddsförordningen).

För att utöva ovannämnda rättigheter ska den registrerade kontakta den personuppgiftsansvarige genom att använda de kontaktuppgifter som anges och informera honom/henne om vilken rättighet han/hon vill utöva och i vilken utsträckning.

Den registrerade har rätt att lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten, som är ordföranden för byrån för skydd av personuppgifter i Warszawa.

Policy för cookies

Portalen samlar inte automatiskt in någon information, med undantag för den information som finns i cookies.

Cookie-filer (s.k. "cookies") är IT-data, i synnerhet textfiler, som lagras i användarens slutenhet och är avsedda för användning av portalens webbplatser. Cookies innehåller vanligtvis namnet på den webbplats som de kommer från, lagringstiden på slutenheten och det unika numret.

Den enhet som placerar cookies på Användarens slutenhet och har tillgång till dem är Administratören av Portalen.

Cookie-filer används för att:

  • anpassa portalens innehåll till användarens individuella preferenser och optimera användningen av webbplatser; i synnerhet känner dessa filer igen användarens enhet så att de, i enlighet med användarens preferenser, kan visa webbplatsen, skräddarsydd för användarens individuella behov;
  • ta fram statistik som hjälper till att förstå hur användarna använder webbplatserna, vilket gör det möjligt att förbättra deras struktur och innehåll;
  • upprätthålla användarens session

Följande typer av cookies används på Portalen:

  • "sessionella" (session cookies) och "permanenta" (persistent cookies). Sessionscookies är tillfälliga filer som lagras i användarens slutenhet tills användaren loggar ut, lämnar webbplatsen eller stänger av programvaran (webbläsaren). Permanenta cookies lagras i användarens slutenhet under den tid som anges i parametrarna för cookies eller tills användaren tar bort dem.
  • "nödvändiga" cookies, som möjliggör användning av tjänster som är tillgängliga på portalen, t.ex. autentiseringscookies som används för tjänster som kräver autentisering på portalen;
  • cookies som används för att garantera säkerheten, t.ex. för att upptäcka autentiseringsbedrägerier på portalen;
  • "Prestanda"-cookies, som gör det möjligt att samla in information om hur du använder portalens webbplatser;
  • "funktionella" cookies som gör det möjligt att "komma ihåg" och anpassa det användargränssnitt som användaren väljer, t.ex. med avseende på valt språk eller region, teckenstorlek, webbplatsens utformning osv;
  • "reklam"-cookies, som gör det möjligt att förse användarna med reklaminnehåll som är mer anpassat till deras intressen.

I många fall tillåter den programvara som används för att surfa på webbsidorna (webbläsare) som standard att cookies lagras i användarens slutenhet. Användaren kan när som helst ändra inställningarna för cookies. Dessa inställningar kan särskilt ändras på ett sådant sätt att den automatiska hanteringen av cookies blockeras i webbläsarens inställningar eller att användaren informeras om att cookies lagras i användarens enhet varje gång. Detaljerad information om möjligheterna och sätten att hantera cookies finns i inställningarna för programvaran (webbläsaren).

Administratören informerar om att ändringar i cookie-inställningar i Användarens webbläsare kan begränsa eller förhindra åtkomst till vissa av Portalens funktioner.



Ledtid

Ledtiden beräknas från den tidpunkt då betalningen registreras och består av den tid det tar att slutföra beställningen och den tid det tar för leverans till destinationslandet.
Tidpunkter för plockning

När vi har mottagit din beställning och din betalning har krediterats börjar orderplockningsprocessen som tar från 1 till flera dagar beroende på vilka produkter som beställts. Detaljerade plocktider för enskilda varumärken finns på sidan med varumärkeslistan Tiderna anges i arbetsdagar.

Se plocktider för varumärken

Leveranstid

När produkterna i din beställning har färdigställts skickar vi dem till den adress som du anger i din beställning. Leveranstiderna varierar beroende på vald kurir och destinationsland. Leveranstiderna hittar du på sidan om leveranskostnader: Kostnader och leveranstider


Total tid:

Den ungefärliga tid det tar från beställning till leverans av produkten till din kund är plocktid + leveranstid. Observera att detta är ungefärliga tider och att de i de flesta fall stämmer överens med verkligheten. Undantag kan dock förekomma och detta är inte skäl för reklamation eller annullering av ordern.



Kostnader/leveranstider och länder vi skickar till

Lista över länder och leveranskostnader

Vi skickar våra produkter till alla delar av världen från vårt lager i Europa. Du hittar detaljerad information om tillgängliga leveransalternativ, priser och ledtider på Kostnader och leveranstider



Returer och reklamationer

Reklamationer - när en kund får en felaktig produkt

Alla varor som säljs av säljaren täcks av tillverkarens garanti. Kunden skickar tillbaka den produkt som omfattas av garantin till Matterhorn på egen bekostnad till adressen: Matterhorn Moda Sp. z o.o., ul. Katowicka 51, 41-400 Mysłowice, Polen. Säljaren överför varorna till tillverkaren. Behandlingstiden för klagomålet beror enbart på tillverkaren. Detaljer om garantin för enskilda produktmärken finns tillgängliga i garantikorten eller på tillverkarens webbplats.

Enligt artikel 558 § 1 i Republiken Polens civillag är säljarens ansvar enligt garantin för defekter i varor uteslutet. Detta innebär att eventuella ytterligare klagomålsförfaranden är en fråga mellan tillverkaren och köparen.

Klagomål - vad händer om vi gör ett misstag?

Matterhorn ansvarar för misstag i samband med avsändandet av din beställning. I detta fall ber vi dig skicka tillbaka produkten till Matterhorns grossist. Efter mottagandet av produkten skickar vi på nytt den korrekta produkten till den angivna adressen på Matterhorns bekostnad.

Klagomål - när ett paket anländer till fel adress

Vi skickar varorna till den mottagningsadress som du har angett. Vi gör vårt yttersta för att i förväg kontrollera att de angivna adresserna är korrekta och ber dig ofta att kontrollera dem igen om vi tvivlar på att de är korrekta. Om destinationsadressen visar sig vara felaktig och paketet returneras till oss är vi endast ansvariga för detta om vi har gjort ett fel när vi lämnade adressuppgifterna till kuriren. Om paketet returneras till oss på grund av en felaktig adress eller inte hämtas ut av kunden tar vi ut en returavgift på 5 €. Detta är det belopp som Matterhorn måste betala till kurirföretagen för retur av paketet.

Avkastning

Observera att Matterhorn Wholesale är en webbplats för B2B-transaktioner och inte täcker detaljhandeln. Därför är returrätten begränsad av reglerna och bestämmelserna i konsumentlagstiftningen gäller inte. Returer av varor som inte är resultatet av ett klagomål är en extra tjänst som vi måste aktivera i förväg för ditt konto. Se villkoren för returer i avsnittet "Returer av varor" för mer information.
Om du inte har aktiverat retur av varor kommer vi att skicka tillbaka alla returnerade varor på din bekostnad till dina lokaler eller tillbaka till din kund, beroende på ditt beslut.

Läs returpolicyn


Försäljning på marknadsplatser (Amazon, Allegro, eMAG m.fl.)

Du kan sälja våra produkter på olika marknadsplatser, såsom Amazon, eMAG, Allegro och andra, med vissa undantag och begränsningar. Se nedan för information om de varumärken som dessa undantag och begränsningar gäller för:

Varumärken som du inte kan sälja på marknadsplatsen:
  • Vena
  • Roco Fashion
  • Gorteks
  • Nife
  • Axami
  • Marselini
  • Makadamia

Begränsade varumärken:
  • Tessita - försäljning inte tillåten på Otto.de-plattformen
  • .
  • Kostar - försäljning inte tillåten på Amazons plattform
  • .
  • Bicotone - försäljning tillåten, men varumärkesnamn krävs
  • .
:

Andra varumärken:

Du kan sälja de andra varumärkena som finns i vårt lager på marknadsplatserna utan ytterligare begränsningar.


För att lista på marknadsplatsen kan du använda våra produktfiler eller importera produkter till marknadsplatsen från din butik. Matterhorn kör inte färdiga marknadsplatsintegrationer.



FAQ

Vilka länder skickar ni till?

Vi skickar paket till alla delar av världen. Du hittar en lista över de länder vi levererar till på vår sida om kostnader och leveransvillkor. För vissa länder erbjuder vi också ett urval av flera kurirer för att säkerställa de mest praktiska leveransvillkoren.

Vänligen ta en titt på detaljerna på vår webbplats för att ta reda på mer om de leveransalternativ som finns tillgängliga för din region.

Erbjuder du kontant vid leverans?

Vi erbjuder inte postförskott. Beställningar som görs hos Matterhorn måste vara förbetalda. Vi börjar behandla beställningen så snart betalningen har krediterats.

Vänligen gör din betalning vid beställningstillfället så att vi kan börja behandla din beställning så snart som möjligt.

Kan jag skicka paketet med min kurir?

Vi kan skicka ditt paket med kurir endast inom Polen om du har bättre leveransvillkor. Paket hämtas med kurir från vårt lager på:

Matterhorn Moda Sp. z o.o.
ul. Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Polska


För att använda detta alternativ, välj "Anpassad kurir" när du gör din beställning. När din beställning är redo att skickas skickar vi ett e-postmeddelande där vi ber dig ladda upp din egen fraktetikett och skicka en kurir för att hämta ditt paket. Du kan ladda upp etiketten via kundpanelen.

Kan ni skicka paket direkt till mina kunder?

Vi kan skicka paket direkt till dina kunders adresser som en del av en dropshippingtjänst. Vänligen gå till hjälpavsnittet på denna försäljningsform för att ta reda på de detaljerade villkoren för tjänsten.

Läs alla detaljer för att ta reda på hur du får ut det mesta av det här alternativet för ditt företag!

Ingår moms i priserna?

De priser som visas på vår webbplats, i XML-filerna och på andra ställen är nettopriser utan moms. Moms tillkommer i ordersammanfattningen beroende på om köparen har ett giltigt EU-momsnummer eller om paketet skickas utanför Europeiska unionen.

EU-registrerade enheter.

  • Med ett aktivt momsregistreringsnummer: Vi utfärdar en momsfaktura med en skattesats på 0%. Det är ditt ansvar att betala och reglera skatten i ditt land.
  • Utan ett aktivt momsregistreringsnummer: Vi utfärdar en momsfaktura med den skattesats som gäller i destinationslandet. Du behöver då inte längre betala denna skatt i ditt land.
Enheter från länder utanför EU

Frakt utanför Europeiska unionen: Vi utfärdar en momsfaktura med en skattesats på 0%.



. Observera att vi inte tar ansvar för eventuella ytterligare tullar som destinationsländerna tar ut på paketen och att detta inte är grund för klagomål.

Hur betalar jag för min beställning?

Du kan betala för din beställning på flera sätt: med betal- eller kreditkort, med traditionell banköverföring eller med PayPal. Om du betalar med PayPal lägger vi till en extra provision på 2% av ordervärdet. Betalning med traditionell banköverföring Du kan också betala för din beställning genom traditionell banköverföring till vårt kontonummer, beroende på valuta. Nedan hittar du en lista över våra bankkonton:

BANK TRANSFER

Matterhorn Moda Sp z o.o.,
Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Poland


SWIFT: INGBPLPW
Bank name: ING Bank Śląski S.A.
Account / IBAN:
PLN
PL80 1050 1243 1000 0090 8199 4544

EUR
PL38 1050 1243 1000 0090 8209 6471

USD
PL37 1050 1243 1000 0090 8209 6489

RON
PL90 1050 1243 1000 0090 8209 6505

CZK
PL15 1050 1243 1000 0090 8209 6497

HUF
PL45 1050 1243 1000 0090 8210 6239
PastPay-program för uppskjuten betalning Du kan också ansöka om PastPay-programmet för uppskjuten betalning. Förfarandet för att aktivera detta alternativ tar några dagar och är tillgängligt för företag som uppfyller villkoren i PastPay-systemet.

Utveckla din verksamhet internationellt

Gör det enkelt att skicka globalt med Matterhorn! Vår plattform stöder kataloger på upp till 14 språk, så att du kan nå kunder över hela världen. Låt oss ta hand om allt och lita på att ditt paket når slutkunden snabbt och säkert.

Dropshipping till Storbritannien, USA, Kanada, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Österrike, Belgien, Danmark, Portugal, Förenade Arabemiraten och många fler länder runt om i världen!