Kundvagn:
Om din integration inte inkluderar automatisk beställning i Matterhorn måste produkterna beställas via vår webbplats, precis som i vilken onlinebutik som helst. Lägg produkterna i din kundvagn och fortsätt för att slutföra din beställning. Om du väljer en annan leveransadress än dina faktureringsuppgifter när du gör din beställning, kommer vi att behandla en sådan beställning som en dropshipping-beställning. Vi kommer att packa den i ett omärkt paket och inte lägga till en försäljningsfaktura inuti. Vi skickar den till den mottagningsadress som du har angett. Mottagaren kommer inte att få någon annan information från oss än meddelanden från budfirman till din e-post/telefon om paketets leveransstatus. Vi skickar alla meddelanden om beställningen, dess leverans etc. till din e-postadress.
Om du använder vår Shopify-app är det bara att klicka på knappen "Request fulfillment" i ordervyn på din Shopify-instrumentpanel för att lägga en order - detta kommer automatiskt att generera en automatiskt generera en order med din kunds uppgifter. När beställningen har betalats i vår grossist börjar vi bearbeta och skicka beställningen.
Matterhorn erbjuder också möjligheten att lägga dropshipping-order via vårt REST API. För att använda denna lösning krävs programmeringskunskap för att skapa en lämplig integrationsmekanism. Vårt API är inte en "ready to go"-lösning utan kräver korrekt konfiguration och implementering i ditt försäljningssystem. I API-dokumentationen beskrivs de metoder, behörigheter och datastrukturer som behövs för att lägga order, så att du kan automatisera processen helt efter dina behov.
Orderhanteringen påbörjas när du har betalat för din order.
När vi har mottagit din beställning och din betalning har krediterats börjar orderplockningsprocessen som tar från 1 till flera dagar beroende på vilka produkter som beställts. Detaljerade plocktider för enskilda varumärken finns på sidan med varumärkeslistan Tiderna anges i arbetsdagar.
När produkterna i din beställning har färdigställts skickar vi dem till den adress som du anger i din beställning. Leveranstiderna varierar beroende på vald kurir och destinationsland. Leveranstiderna hittar du på sidan om leveranskostnader: Kostnader och leveranstider
Den ungefärliga tid det tar från beställning till leverans av produkten till din kund är plocktid + leveranstid. Observera att detta är ungefärliga tider och att de i de flesta fall stämmer överens med verkligheten. Undantag kan dock förekomma och detta är inte skäl för reklamation eller annullering av ordern.
Vi skickar våra produkter till alla delar av världen från vårt lager i Europa. För detaljerad information om tillgängliga leveransalternativ, priser och ledtider, vänligen besök Kostnader och leveranstider
Alla varor som säljs av säljaren täcks av tillverkarens garanti. Kunden skickar tillbaka den produkt som omfattas av garantin till Matterhorn på egen bekostnad till adressen: Matterhorn Moda Sp. z o.o., ul. Katowicka 51, 41-400 Mysłowice, Polen. Säljaren överför varorna till tillverkaren. Behandlingstiden för klagomålet beror enbart på tillverkaren. Detaljer om garantin för enskilda produktmärken finns tillgängliga i garantikorten eller på tillverkarens webbplats.
Om en kund får ett skadat paket måste Matterhorn få reda på det inom en arbetsdag så att vi kan lämna in ett krav till budfirman. tydliga tecken på skada på paketet: Kunden ska vägra att ta emot paketet. Varor skadade på grund av transport: Kunden måste anmäla detta till oss inom 1 arbetsdag. Observera att om du informerar oss efter denna tidsfrist kommer vi inte att kunna acceptera ett transportkrav.
Matterhorn ansvarar för misstag i samband med avsändandet av din beställning. I detta fall ber vi dig skicka tillbaka produkten till Matterhorns grossist. Efter mottagandet av produkten skickar vi på nytt den korrekta produkten till den angivna adressen på Matterhorns bekostnad.
Vi skickar varorna till den mottagningsadress som du har angett. Vi gör vårt yttersta för att i förväg kontrollera att de angivna adresserna är korrekta och ber dig ofta att kontrollera dem igen om vi tvivlar på att de är korrekta. Om destinationsadressen visar sig vara felaktig och paketet returneras till oss är vi endast ansvariga för detta om vi har gjort ett fel när vi lämnade adressuppgifterna till kuriren. Om paketet returneras till oss på grund av en felaktig adress eller inte hämtas ut av kunden tar vi ut en returavgift på 5 €. Detta är det belopp som Matterhorn måste betala till kurirföretagen för retur av paketet.
Observera att Matterhorn Wholesale är en webbplats för B2B-transaktioner och inte täcker detaljhandeln. Därför är returrätten begränsad av reglerna och bestämmelserna i konsumentlagstiftningen gäller inte. Returer av varor som inte är resultatet av ett klagomål är en extra tjänst som vi måste aktivera i förväg för ditt konto. Se villkoren för returer i avsnittet "Returer av varor" för mer information. Om du inte har aktiverat retur av varor kommer vi att skicka tillbaka alla returnerade varor på din bekostnad till dina lokaler eller tillbaka till din kund, beroende på ditt beslut.
Du kan sälja våra produkter på olika marknadsplatser, såsom Amazon, eMAG, Allegro och andra, med vissa undantag och begränsningar. Se nedan för information om de varumärken som dessa undantag och begränsningar gäller för:
Du kan sälja de andra varumärkena som finns i vårt lager på marknadsplatserna utan ytterligare begränsningar.
För att lista på marknadsplatsen kan du använda våra produktfiler eller importera produkter till marknadsplatsen från din butik. Matterhorn kör inte färdiga marknadsplatsintegrationer.
Ibland kan det uppstå problem vid genomförandet av en beställning, t.ex. att kunden inte hämtar ut paketet eller uppger en felaktig leveransadress. I sådana fall, där situationen inte är Matterhorns fel, kommer vi att ta ut extra kostnader för vissa tjänster, som vi kommer att reglera med dig en gång i månaden.
Vi använder nettopriser för både handelsvaror och fraktpriser. Kom ihåg att lägga till lämplig momssats när du säljer produkter.
Om ditt företag är baserat i Europeiska unionen (utanför Polen) och du har ett aktivt momsregistreringsnummer, kommer vi att fakturera dig med 0% moms. Du ska betala skatten i ditt land vid mottagandet av fakturan.
Du ska betala skatten i ditt land vid mottagandet av fakturan.
Om du inte förser oss med ett momsregistreringsnummer eller om det är inaktivt lägger vi till moms enligt skattesatsen för destinationslandet. I detta fall behöver du inte redovisa denna skatt hemma.
Momsen kommer att läggas till enligt destinationslandets skattesats.
Paket som skickas utanför Europeiska unionen behandlas som export och vi kommer att fakturera dig med 0% moms.
Nej, du betalar bara för varorna och de tjänster som är kopplade till dem (leverans och eventuella returkostnader för paket, returhantering). Bara att gå med och upprätthålla partnerskapet är gratis. Vi räknar med goda försäljningsresultat, vi fokuserar inte på att tjäna en prenumeration.
Ja, men endast för utvalda varumärken. För returpolicy, gå till avsnittet "Returer". Läs returpolicyn
Ja, du kan använda produktbilder för att marknadsföra dina produkter i din webbutik eller på marknadsplatsen. Vi uppmuntrar dig också att regelbundet ladda ner reklammaterial från vår Google Drive och använda det i din butik. Google Drive
För dropshipping-beställningar hos Matterhorn packas paketen noggrant i neutrala, omärkta förpackningar. Vi lägger inte till något reklammaterial eller försäljningsfaktura inuti, vilket garanterar fullständig anonymitet för avsändaren. Mottagaren av paketet kommer inte att ha tillgång till information om vårt företag. All kommunikation om paketets leveransstatus kommer endast från budfirman, och all information om beställningen och dess fullgörande kommer att skickas direkt till dig som uppdragsgivare på den angivna e-postadressen. På så sätt behåller du full kontroll över din kommunikation med slutkunden.
När det gäller "globala" kurirförsändelser kommer ditt företagsnamn att visas som avsändare på paketet.
Vi erbjuder inte tjänsten att byta ut produktetiketter till dina egna etiketter. Om du representerar ett stort varumärke kan vi individuellt placera ytterligare reklam- eller informationsmaterial i paketen, men det är inte möjligt att ta bort varumärkesetiketter från produkter. Produkterna levereras med tillverkarens ursprungliga taggar och etiketter.
Vi erbjuder möjligheten att skjuta upp betalningen i 30 eller 60 dagar från beställningsdatumet i kreditsystemet PastPay. Detta är möjligt för företag i Europeiska unionen och Storbritannien efter att ha kontrollerat och verifierat företaget i PastPay-systemet. För mer information, se "Uppskjutna betalningar i PastPay-systemet".